تك داستان آموزنده
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

برای تبادل لینک ابتدا مارا با نام تک داستان آموزنده و با آدرس http://takdastanha.loxblog.com/ لینک کرده و سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهم‌ترین حاشیه‌های مراسم اعدام روح‌الله داداشی عبارت‌اند از:
از حدود ساعت یک بامداد جمعیت کثیری از مردم استان البرز در محل اجرای حکم واقع در خیابان پونه گلشهر کرج حضور یافته و در نهایت حدود 15 هزار نفر قصاص قاتل را از نزدیک مشاهده کردند.
 
دادگستری استان البرز روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرده بود که از هرگونه فیلمبرداری و عکاسی جلوگیری خواهد کرد و رسانه‌ها نباید عکاس و فیلمبردار به مراسم اعزام کنند، اما بیش از 20 تصویربردار در محل مراسم حاضر بوده و جایگاهی ویژه نیز برای تصویربرداری بهتر آنها تدارک دیده شده بود.
 
یک جرثقیل برای اجرای حکم در محوطه حضور داشت که با داربست‌های متعدد از نزدیک شدن مردم به محوطه جلوگیری می‌شد.

صدها مامور نیروی انتظامی وظیفه تامین امنیت و نظم را بر عهده داشتند که در برخی از مواقع به دلیل حجم زیاد جمعیت مجبور به استفاده از قوه قهریه برای کنترل حاضران شدند.
 
در ساعت چهار و 55 دقیقه قاتل روح‌الله داداشی به وسیله یک دستگاه ون متعلق به نیروی انتظامی به محل آورده شد که این خودرو با دو دستگاه ماشین نیروی انتظامی و یک دستگاه پراید که خانواده اولیای دم در آن بودند، همراهی می‌شد.

محوطه خبرنگاران و عکاسان که به وسیله داربست فراهم شده بود، در اواسط اجرای برنامه به دلیل تعداد زیاد نمایندگان رسانه‌ها و هجوم جمعیت شکسته شد که خوشبختانه مشکلی برای خبرنگارانی که در بالای آن حضور داشتند،‌ پیش نیامد.
 
ماموران نیروی انتظامی بارها از طریق بلندگو از مردم می‌خواستند که نظم را رعایت کنند. آنها تاکید داشتند که در صورت بی‌نظمی اجرای این مراسم به تعویق خواهد افتاد.

در ساعت پنج و پنج دقیقه صبح تلاوت کلام‌الله مجید آغاز شد که نشان می‌داد تا دقایقی دیگر حکم قصاص قاتل روح‌الله داداشی اجرا می‌گردد.

در حین تلاوت کلام‌الله مجید، تجهیزات اعدام از جمله طناب دار آماده شد.

پس از تلاوت کلام‌الله مجید، نماینده دادستان متن حکم را قرائت کرد که بر اساس آن اجرای قصاص در ملاءعام در راستای اجرای عدالت توصیف شد.
در بخشی از این حکم آمده است: دستگاه قضایی با اقدامات سریع، دقیق و قانونی در کمترین زمان پرونده را بررسی کرده و بلافاصله مراحل اجرای حکم بر اساس قانون طی شد.
در پایان حکم فوق اظهار امیدواری شده است که اجرای قصاص قاتل درس عبرتی برای تمام مجرمان بوده و از سوی دیگر مردم مطمئن باشند که حق مظلوم از ظالم در کمترین زمان با تلاش قوه قضاییه و نیروی انتظامی ستانده خواهد شد.

"علی‌رضا م " قاتل روح‌الله داداشی در ساعت 5 و 15 دقیقه از خودروی ون برای اجرای مراسم پیاده شد.

وی پیراهن و شلوار یک دست سورمه‌ای رنگ به تن داشت.

با آمدن "علی‌رضا م " حدود 15 هزار جمعیت حاضر شروع به فریاد زدن کردند. عده‌ای به وی فحاشی کرده و عده‌ای سوت و کف می‌زدند که با هدایت برگزارکنندگان مراسم،‌ فریادهای الله اکبر در فضا طنین انداز شد.

در ساعت پنج و 19 دقیقه حکم قصاص قاتل اجرا و وی به دار مجازات آویخته شد.

در ساعت پنج و 25 دقیقه یک دستگاه آمبولانس برای اعزام جنازه قاتل به پزشکی قانونی در محل حاضر شد.

در ساعت پنج و 55 دقیقه یعنی حدود 45 دقیقه پس از اجرای حکم‌، جنازه قاتل از بالای دار به پایین منتقل و در آمبولانس قرار داده شد.

و بالاخره اینکه، علی‌رضا م قاتل روح‌الله داداشی در زمان اجرای حکم حالت روحی نامتعادلی داشت.

وی در زمان رفتن به روی چهارپایه دو بار پایش لغزید و با صدای بلند گریه می‌کرد.
علی‌رضا مدام اسامی ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسین (ع)، امام رضا (ع) را فریاد می‌‍زد و طلب بخشش می‌کرد.
وی حتی نام برخی از نزدیکانش از جمله مادر خود را فریاد زده و از اولیای دم طلب عفو داشت که البته صدایش در همهمه حاضران گم بود.

جمعیت حاضر در این مراسم در مورد اجرای حکم قصاص قاتل نظرات متفاوتی داشتند. عده‌ای از آنها خواستار اعدام و عده‌ای دیگر خواستار بخشیدن علی‌رضا بودند.

اجرای حکم قصاص قاتل روح الله داداشی در گلشهر کرج
اجرای حکم قصاص قاتل روح الله داداشی در گلشهر کرج
اجرای حکم قصاص قاتل روح الله داداشی در گلشهر کرج
اجرای حکم قصاص قاتل روح الله داداشی در گلشهر کرج
علیرضا-س قاتل روح الله داداشی هنگام اجرای حکم
علیرضا-س قاتل روح الله داداشی هنگام اجرای حکم
علیرضا-س قاتل روح الله داداشی هنگام اجرای حکم
علیرضا-س قاتل روح الله داداشی هنگام اجرای حکم
علیرضا-س قاتل روح الله داداشی هنگام اجرای حکم
اجرای حکم قصاص قاتل روح الله داداشی در گلشهر کرج
علیرضا-س قاتل روح الله داداشی هنگام اجرای حکم
علیرضا-س قاتل روح الله داداشی هنگام اجرای حکم
اجرای حکم قصاص قاتل روح الله داداشی در گلشهر کرج
اجرای حکم قصاص قاتل روح الله داداشی در گلشهر کرج
علیرضا-س قاتل روح الله داداشی هنگام اجرای حکم
اجرای حکم قصاص قاتل روح الله داداشی در گلشهر کرج
علیرضا-س قاتل روح الله داداشی هنگام اجرای حکم
اجرای حکم قصاص قاتل روح الله داداشی در گلشهر کرج
علیرضا-س قاتل روح الله داداشی هنگام اجرای حکم
اجرای حکم قصاص قاتل روح الله داداشی در گلشهر کرج
علی رضوان‌منش نماینده دادستان و مدعی‌العموم در پرونده قتل روح‌الله داداشی

موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:حاشیه های فارس از اعدام قاتل روح الله داداشی+ تصاویر, ] [ 23:28 ] [ سجاد آرام ]

Persianv.com At site


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:عکس / ماشین 700 میلیونی گلزار و 350 میلیونی مهران مدیری!, ] [ 18:55 ] [ سجاد آرام ]


 آپلود سنتر


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:عکس از یک تقلب خفن در امتحان !, ] [ 14:14 ] [ سجاد آرام ]

در فصل باران های موسمی، در بانکوک معمولا باران زیادی در ماه های آگوست و سپتامبر می بارد و در اکتبر به بیشترین حد خود رسیده و سیلاب هایی نیز در شهر جاری می شوند. مردم در این شهر دیگر بین این باران ها عادت کرده و زندگی را در میان سیل می گذرانند.
 
 
 
 
 
 
 


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:عکس/زندگی در سیل هم جاریست , ] [ 1:58 ] [ سجاد آرام ]


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:عکس/ یک آگهی شامل نفرین 185 زائر , ] [ 1:52 ] [ سجاد آرام ]

***** فروردین ماه
کسی که به خدا توکل می کند، رنجها و سختی های زندگی را بهتر تحمل خواهد کرد و می تواند به نام او از سد مشکلات گوناگون بگذرد. شما باید از تکبر و متکبران فاصله بگیرید و خود را نیازمند دوستان باوفا بدنید، خانواده نقش مهمی در سلامت روانی انسان دارد، بنابراین رشته عاطفی خود با خانواده را محکم تر کنید. اگر عجول نباشید کم کم به خواسته های به حق تان می رسید، البته اگر اراده پروردگار نیز بر آن تعلق گرفته باشد.

****اردیبهشت ماه
هجران و فراق مقطع مهمی از زندگی هر انسانی است که باید با صبر و امیدواری آن را پشت سر بگذارد و حل این مشکل و رسیدن ایام وصال را از خدای بزرگ بخواهد. شما می توانید قدم های بزرگی در آینده بردارید، به شرطی که از تلاش و کوشش دست برندارید و از همفکری و مشورت با بزرگترها غافل نشوید. از وقفه های کوتاه مدت در روند پیشرفت خود نگران نباشید.

**** خرداد ماه
کسی که جواب بدی را با بدی بدهد، نمی تواند ادعا کند که از او بهتر است. باید با بزرگواری و بخشش طرف مقابل را شرمنده کرد. شما می توانید روزهایتان را پربارتر از قبل کنید و در این راه باید یک لحظه هم از یاد خدا غافل نباشید. توانائی ها و استعداد ذاتی خود را باور داشته و آنها را به منصه ظهور برسانید. امروز و فردا کردن و تردید و دودلی در کارهای مختلف شما را از اهدافتان دور می کند.

****تیر ماه
باید از موقیت مناسب مالی که دارید به نفع زیردستان استفاده کنید، چون ممکن است چنین فرصتی در آینده کمتر وجود داشته باشد. دست و دلبازی از صفات بارز شماست که باید در مسیر درست از آن بهره ببرید. از طعن حسودان نرنجید و دست از هدفهای الهی تان برندارید. شکست هم جزئی از زندگی است و اگر گاهی در کاری در کاری موفق نمی شوید نباید فکر کنید دنیا به آخر رسیده است.

**** مرداد ماه
هنر انسان های بزرگ این است که در برابر مصائب و مشکلات تحمل فوق العاده ای دارند و نه تنها از جور و جفای روزگار نمی نالند، بلکه با رویی گشاده خدا را شکر می گویند و از او مدد می جویند. شما در زمره این گونه افرادید و سعه صدرتان قابل تحسین است. آینده با دستان شما ساخته می شود، بنابراین می توانید طوری برنامه ریزی کنید که بیشتر به خواسته های خود برسید، به خصوص اینکه دعای خیر پدر و مادر همراهتان است.

**** شهریور ماه
مثلی است معروف که جهان همان گونه می گذرد که تو می خواهی، یعنی این اراده توست که حال و آینده را می سازد، بنابراین به جای آنکه دل به شانس بسپارید، به همت و پشتکار خود تکیه کنید و قدم در اه بگذارید. اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و با کوچکترین حرفی میدان را خالی نکنید. شما باید محکم تر از قبل باشید و از فرصت هایی که نصیبتان می شود، خوب استفاده نمایید و از سلامت خود هم غافل نشوید.

**** مهر ماه
هر کس که در همه حال خدا را در نظر دارد و عرض نیاز به بارگاه با عظمت او می برد، از هیچ چیز و هیچ کس جز او نمی ترسد و تمام کارهایش بر مدار حق می چرخد. شما دل مهربانی دارید و زمینه رسیدن به قله موفقیت را به راحتی می توانید فراهم کنید. دیگران روی شما حساب ویژه ای باز می کنند و همه جا سخن از خوبی ها و بزرگواری هایتان است، اما نباید مغرور شوید و فکر کنید که هیچ عیب و نقصی ندارید. همچنان با خدا دوست باشید تا به این سیر صعودی ادامه دهید.

**** آبان ماه
شما با همت و پشتکاری که دارید، می توانید به همه اهداف خود برسید، به خصوص اینکه به خداوند نیز توکل کرده اید و از او مدد می جویید. اگر برای امور مالی خود برنامه ریزی دقیقی کنید، دچار مشکل نخواهید شد و مجبور نخواهید بود گاهی اوقات قرض بگیرید. به سفر و مسافرت آن هم با خانواده اهمیت بیشتری بدهید. مطالعه کتاب را در برنامه زندگی تان بگنجانید و باور داشته باشید که هیچ گاه برای آموختن دیر نیست.

**** آذر ماه
باید مراقب اطرافیانتان باشید و به ظاهر افراد اهمیت ندهید و فریب آنها را نخورید. آنچه مهم است درون و باطن آدمی است، بنابراین به جای نگاه کردن به قول و گفتار آدمها به عمل و کرداد آنها بنگرید. شما مهربان و عاطفی هستید، اما بعضی ها از این مهربانی سوءاستفاده می کنند. هر کاری را در حد اعتدال و تعادل انجام دهید و از زیاده روی و احساساتی شدن بپرهیزید. اگر دلی را شکسته اید به فکر ترمیم آن باشید و از عذرخواهی ابایی نداشته باشید.

**** دی ماه
امیدتان باید به خداوند بزرگ باشد نه به دست این و آن. شما بر خلاف ظاهر جدی و خشکتان دلی رئوف و مهربان دارید، اما اشکال کار اینجاست که گاهی نمی دانید چه حرفی را کجا بزنید، به همین دلیل ممکن است حتی دوستان و نزدیکان از شما برنجند. انتظار نداشته باشید که همیشه کارها بر وفق مرادتان باشید. شما نباید هیچ کس و هیچ کاری را به خانواده تان ترجیح دهید.

****بهمن ماه
قرار نیست انسان بلافاصله به همه آرزوها و خواسته های خودش برسد، چون گاهی وقتها به صلاح نیست که آرزویی برآورده شود. شما می توانید در زمینه های مختلف بخت و استعداد خود را بیازمایید و مطمئن باشید که همه درها به روی شما بسته نیست، بلکه این تلقی خودتان است. برای اینکه به اهداف خود برسید، آنها را مشخص کرده و با یک برنامه ریزی صحیح به طرفشان گام بردارید. قدر امروز را بدانید، چون معلوم نیست فردا چنین فرصتی در اختیارتان باشد یا نه.

**** اسفند ماه
دنیا فانی است و این خاکدان پست محل گذر است، بنابراین نباید به آن دل بست. دنیا تا اندازه ای خوب است که مزرعه آخرت باشد یعنی اینجا بکاریم و آنجا درو کنیم. شما باید هم حواستان به این دنیا باشد و هم آن دنیا و از هیچ کدام به خاطر دیگری غافل نشوید. در تصمیم های مهم زندگیتان با افراد خبره و باتجربه مشورت کنید و حرف آنها را بپذیرید. گره ای را که با دست می شود باز کرد، با دندان باز نکنید و قدر فرصت های موجود را بدانید.
مجله روزهای زندگی


موضوعات مرتبط: دوازده توصیه طلایی و جالب برای متولدین هرماه، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 29 شهريور 1390برچسب:دوازده توصیه طلایی و جالب برای متولدین هرماه, ] [ 17:46 ] [ سجاد آرام ]
حکم اعدام سجاد جلیلی قاتل دکتر غلامرضا سرابی بامداد امروز سه شنبه در میدان نبوت تهران اجرا شد.

مهر: حکم اعدام سجاد کریمی که به اتهام قتل دکتر سرابی به عنوان مفسد فی الارض شناخته شده و به اعدام در ملا عام محکوم شده بود ساعت 5:58 دقیقه بامداد سه شنبه با حضور مردم، امیرآبادی رئیس دادسرای ویژه جنایی، سرهنگ محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران و سرهنگ خانچرلی معاون پیشگیری ناجا اجرا شد.

دکتر غلامرضا سرابی متخصص قلب و عروق شامگاه 31 شهریور سال 89 مقابل خانه‌اش با شلیک دو گلوله مورد هدف قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان امام حسین(ع) درگذشت.
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 29 شهريور 1390برچسب:اعدام قاتل دکتر سرابی + تصاویر, ] [ 14:20 ] [ سجاد آرام ]

 
 
 
 
 


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 29 شهريور 1390برچسب:تصاویر/ پژو 908 را حتما ببینید, ] [ 11:41 ] [ سجاد آرام ]
کشتارگاه دام در ورامین یکی از مراکز مهم تولید و بسته بندی بهداشتی استان تهران است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

موضوعات مرتبط: تصاویر/ صحنه هایی از سر بریدن (+16)، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 29 شهريور 1390برچسب:تصاویر/ صحنه هایی از سر بریدن (+16), ] [ 10:32 ] [ سجاد آرام ]

عصر ایران: فرورتيش رضوانيه- در تهران، مرد جواني تصميم گرفت صبح روز تولد همسرش با يك اتومبيل شيك اجاره‌اي با راننده به خانه برود و او را غافلگير كند و با يكديگر به رستوران مورد علاقه‌شان بروند و در آنجا سالاد سزار صرف كنند و پس از آن، هديه‌اش را تقديم كند. او با يك موسسه اجاره اتومبيل تماس گرفت و با خوشحالي گفت كه قصد دارد يك ب.ام.و سري 7 را براي دو هفته بعد اجاره كند. وقتي اپراتور از پشت تلفن شرايط قرارداد را برايش تشريح كرد، مرد جوان نقشه‌اش را نابود شده ديد و از آن صرف‌نظر كرد. در حالي كه پيمودن مسير خانه آن‌ها تا رستوران، حدود 30 دقيقه طول مي‌كشيد، او بايد براي 10 ساعت اتومبيل را اجاره مي‌كرد، اما توضيح دادن هزينه كردن چنين مبلغي نزد همسرش غيرممكن بود... .

اهميت ماشين عروس

يكي از مشكلاتي كه بسياري از دامادها هنگام برگزاري مراسم عروسي با آن مواجه هستند، توجه داشتن به اصل «فاميل‌كش» بودن كليه مراحل است. يعني داماد بايد كل فاميل و خاندان را از همان لحظه ورود، له كند تا مورد حمايت خانواده عروس قرار گيرد و سال‌ها از خدمات ارزنده آن‌ها بهره‌مند شود. البته هيچ تضميني وجود ندارد كه اين حمايت تا چه مدت دوام داشته باشد، اما در هر حال بايد آن را جدي گرفت.

در ايران از آنجا كه كيفيت شام و نرمي جوجه‌ها و قطر كباب و ميزان خنكي نوشابه‌ها و رنگ كت پدر داماد هم در نظر بسياري از اعضاي خاندان عروس جلب توجه مي‌كند، مي‌توان به اهميت اتومبيل عروس نيز پي برد. پس اگر داماد هستيد، بايد در انتخاب صحيح آن دقت لازم را مبذول داريد.

ماشين عروس های چند منظوره؛ از رساندن عروس و داماد تا در آوردن چشم و چال فامیل!

بعضي عروس‌خانم‌ها دوست ندارند در رويايي‌ترين شب زندگي‌شان سوار اتومبيل مردم شوند و به خودروي شخصي خود داماد بسنده مي‌كنند. گاهي اوقات نيز اتومبيل بستگان دور و نزديك به ياري دامادهايي مي‌رسد كه يا خودشان خودرو ندارند، يا امكانات موجود برايشان كافي نيست.

انتخاب خودروي عروس در كشورهاي ديگر هم به همين صورت است، اما با اين تفاوت كه قرار نيست داماد چشم ديگران را از كاسه در بياورد. عروس و داماد با يكديگر رايزني مي‌كنند و به اين نتيجه مي‌رسند كه با اتومبيل خودشان، دوست‌شان و يا در نهايت يك ليموزين در مراسم حاضر شوند.

تب براي ماشين شاسي دراز

ليموزين كه در ايران بيش‌تر با نام «ماشين شش در» شناخته مي‌شود، گزينه مناسبي براي اتومبيل عروس نيست. طراحي زشت اين خودروها كه در اصل تقليد از خارجي‌ها بوده، همين تعبير را در ذهن مهمان‌هاي مراسم ازدواج‌تان تداعي خواهد كرد: «نيگا كن! رفته ليموزين اجاره كرده، اون‌وقت عروسي‌اش را توي پاركينگ خونه عمويش گرفته! واي.. واي...! خارجي! باكلاس!... هپي وِددينگ!».

هرچند يك دستگاه ليموزين شاسي بلند لوكس واقعي نيز در ايران وجود دارد كه مي‌تواند دهان تمسخركنندگان را ببند، اما اجاره آن براي 10 ساعت با راننده، يك ميليون و 200 هزار تومان را از جيب‌تان خارج مي‌كند و به ازاي هر ساعت اضافه‌كاري، بايد مبلغ 120 هزار تومان در جيب راننده بگذاريد. همچنين با توجه به دشواري رانندگي با ليموزين، هرگز نمي‌توانيد آن را بدون راننده كرايه كنيد.


 در سال 1376، مرکز تحقیقات ایران خودرو موظف شد برای تردد سران کشور‌های اسلامی در تهران، نخستين‌ سري ليموزين داخلي را توليد كند. كارشناسان اين شركت، خودروي پژو 405 را انتخاب كردند و نقشه آن را در اتوكد باز نمودند و طول شاسي و ارتفاع سقف را كمي كشيدند تا تبديل به ليموزين شود.

دو سال بعد از برگزاري اجلاس سران کشور‌های اسلامی و بلااستفاده ماندن ليموزين‌هايي كه نماد اشرافي‌گري و لوكس‌گرايي بود، تعدادي از آن در یک مزایده به متقاضيان حقيقي فروخته شد. از آنجا كه پژو 405 خيلي قديمي است، صاحبان جديد ليموزين‌هايشان به پرشیا تبدیل كردند و اكنون در سه زنگ سفيد، مشكي و نقره‌اي در شهر مشاهده مي‌شود.

چون در سال 76 قرار بود اين خودروها فقط براي مدتي محدود مورد استفاده قرار گيرند، مقاومت اجزاي شاسي نيز بر همين اساس طراحي شده بود. اما با فروخته شدن آن‌ها، پس از مدتي شاسي ضعف خود را آشكار كرد. به همين علت است كه امروز بسياري از اين ليموزين‌ها به عارضه انحناي شاسي مبتلا هستند.

چگونه اتومبيل لوكس اجاره كنيم

دوراني كه ليموزين خودرويي بسيار لوكس و منحصر به فرد محسوب مي‌شد، سپري شده است. امروز اتومبيل‌هاي سدان و شاسي بلندي اجاره داده مي‌شوند كه «ماشين شش در» بايد جلو برود و برايشان بوق بزند و راه را باز كند. شما در صورت اجاره خودرو با راننده، ديگر نياز به گذاشتن وثیقه نداريد. اما اگر مي‌خواهيد خودتان پشت فرمان بنشينيد، مجبور خواهيد بود يک فقره چک به انضمام یک سند، تحويل دهيد. در صورتی که قيمت اتومبيل مورد نظرتان بيش‌تر از 100 میلیون تومان باشد، بايد 2 فقره چک روي ميز بگذاريد. اگر در آنجا ميزي نبود، چك را كف دست اجاره‌دهنده بگذاريد. اگر دست‌هاي او كثيف بود، داخل جيبش بگذاريد. اگر جيب نداشت، روي طاقچه بگذاريد (موسسه‌اي كه ميز آنجا نيست و صاحبش هم جيب ندارد و دست‌هايش هم كثيف است، حتما طاقچه دارد!).

 

تقسيم‌بندي اتومبيل‌هاي عروس

از آنجا كه تعداد كمي از اتومبيل‌هاي لوكس موجود است و موسسات متعددي مجبور هستند در نوبت استفاده از آن باشند، براي كرايه بايد حداقل از دو هفته قبل قرارداد را منعقد كنيد. خودروهاي اجاره‌اي به سه گروه: 1) معمولي، 2) لوكس و 3) چشم‌كوركن تقسيم مي‌شوند. براي نمونه، پژو 206، زانتيا و مزدا و حتي ماكسيما در رده معمولي قرار دارند. اتومبيل‌هاي بنتلي، لامبورگيني، هامر و كرايسلر از لوكس‌ترين ماشين عروس‌ها هستند.

نبش قبر فرسودگان

يكي از راه‌هاي جديد كسب درآمد، نبش قبر خودروهاي فرسوده كلاسيك است. برخي دلالان، اتومبيل‌هاي فسيلي كه در پاركينگ خانه‌ها يا گوشه باغ‌ها خاك مي‌خورد را از وراث مي‌خرند و پس از بازسازي فني و تميز كردن بدنه، آن را به صاحبان بنگاه‌هاي اجاره اتومبيل مي‌فروشند.

با چقدر پول چي اجاره مي‌دهند

هزينه كردن براي ماشين عروس، بي‌فايده‌ترين بخش مراسم ازدواج است، چون نه در شكم مهمان‌ها مي‌رود و نه در شاد كردن آن‌ها سهمي دارد. حداقل كاش همان هزينه صرف لباس شود. اين داستان هميشه تكرار مي‌شود كه آقاي داماد كمي در اتوبان رانندگي مي‌كند، سپس به آرايشگاه مي‌رود، عروس سوار مي‌شود، به باغ مي‌روند و از آنجا راهي تالار مي‌شوند. تمام اين مراحل بيش‌تر از چند ساعت طول نمي‌‌كشد، اما بعضي‌ها حاضر هستند براي هيجان بخشيدن به آن، پول بيش‌تري خرج كنند. با توجه به اين كه حداقل زمان در اختيار گرفتن خودرو 10 ساعت است، براي اجاره اتومبيل عروسي كه فاميل‌كش باشد، بايد هزينه‌هاي زير را ضربدر 10 كنيد:

خودروهاي كلاسيك: 450 هزار تومان

ليموزين خارجي: يك ميليون و 200 هزار تومان

ب.ام.و X6: يك ميليون و 300 هزار تومان

سري 7 ب.ام.و: 550 هزار تومان

مرسدس كروك: 450 هزار تومان

بنتلي: 400 هزار تومان

لامبورگيني: يك ميليون و 300 هزار تومان

كرايسلر: 550 هزار تومان

هامر: 650 هزار تومان

سانتافه: 140 هزار تومان

 

چسباندن گل روي اتومبيل

پس از انتخاب اتومبيل عروس، گل‌آرايي آن مشكل بعدي داماد است. گل‌آرايي عبارت است از گذاشتن گل روي كاپوت و صندوق‌عقب كه به شيوه‌هاي گوناگون صورت مي‌پذيرد. البته نبايد فراموش كرد كه تزئينات ماشين عروس، با سلقيه شخص عروس ارتباط تنگاتنگي دارد و بعضي‌ها خودشان تحت ليسانس عروس خانم، طرح زينت‌كاري را اجرا مي‌كنند.

عجيب‌ترين و نادرترين ماشين عروس، پرايدي بود كه در تهران، تمام بدنه و شيشه‌هايش را به عسل آغشته كرده و سپس هزاران پر مرغ كه داخل بالش از آن استفاده مي‌شود را روي اتومبيل چسبانده بودند. برخي هم از بادكنك يا عروسك استفاده مي‌كنند. اما در هر حال اگر شما به يك گل‌فروشي مراجعه كنيد، آن‌ها بابت نصب يك پاپيون ساده كه تركيبي از گل و تور سفيد است، مبلغ 180 هزار تومان از شما پول مي‌گيرند.

هرچند گل‌آرايان كار خاصي انجام نمي‌دهند، اما دامادهايي كه مي‌خواهند چشم و چال خانواده عروس را در بياورند، تزئين اتومبيل را به گلفروشي‌هاي معروف مي‌سپارند و بابت يك متر چسب نواري و 30 شاخه گل و 80 سانتي متر مفتول فلزي و يك كيلوگرم اسفنج، از 100 هزار تومان تا 600 هزار تومان مي‌پردازند.

داماد چاره‌اي ندارد

از آنجا كه اكنون ازدواج براي خيلي‌ها تبديل به نان شده و با تيغ و سرنگ به جان داماد مي‌افتند و از طرف ديگر چشم و هم چشمي و ضرورت فاميل‌كشي و در آوردن چشم و چال فاميل تبديل به يك رسم واجب شده، بنابراين هيچ اخطار و هشدار و تذكري نمي‌تواند جمعيت دامادان را از هزينه‌هاي گزاف و بيهوده منصرف كند. اين گزارش هم همينجوري نگاشته و منتشر شده است و اعتبار ديگري ندارد.


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 29 شهريور 1390برچسب:هزينه‌ کرایه ماشین عروس لوكس در ایران + تصاویر, ] [ 2:20 ] [ سجاد آرام ]

اغلب فرزندان بازیگران سینما و هنرمندان به دنبال شهرت والدین‌شان به شغل بازیگری وارد می‌شوند.
 

به گزارش آخرین نیوز به نقل از برنا، هنرمندان و بازیگران در همه جای دنیا به تبع شغل‌شان، از شهرت برخوردار می‌شوند و به دلیل این شهرت است که اغلب فرزندان آن‌ها هم به عرصه هنری کشیده می‌شوند که البته در مواردی هم دیده شده که فرزندان آن‌ها، از پدر یا مادرشان پیشی گرفته و خودشان را جزو هنرمندان یا بازیگران توان‌مندی قرار داده‌اند.


لیلا حاتمی یکی از بازیگرانی است که تاکنون موفق به کسب دو جایزه در رشته بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلمهای بی پولی (۱۳۸۷) و لیلا (۱۳۷۵) در جشنواره فیلم فجر شده‌است. پدرش علی حاتمی، کارگردان سرشناس سینمای ایران و مادرش زری خوشکام هنرپیشه سینما بود.



پولاد کیمیایی فرزند مسعود کیمیایی، فعالیت‌های سینمایی خود را از ۷ سالگی و با بازی در فیلم سرب به کارگردانی پدرش آغاز کرد و بعد از آن در فیلم‌های متعددی ایفای نقش و شهرت کسب کرد.



لیلی رشیدی هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران فرزند داوود رشیدی و احترام برومند است.



باران کوثری، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، فرزند رخشان بنی‌اعتماد کارگردان سینما و جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما و کارشناس فوتبال است.



پگاه آهنگرانی، هنرپیشه و مستندساز ایرانی و فرزند منیژه حکمت و جمشید آهنگرانی، کارگردانان سینما است. او در ۶ سالگی در فیلم گربه آوازخوان به کارگردانی کامبوزیا پرتوی در سال ۱۳۶۹ بازی کرد.



مهراوه و ملیکا شریفی‌نیا بازیگر سینما و تلویزیون و فرزندان محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان هستند. مهراوه شریفی‌نیا یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند اما پس از مشورت با پدرش، از ادامه تحصیل در این رشته انصراف داد و به بازیگری روی آورد.






پندار اکبری، بازیگر و تدوینگر و پدرش عبدالرضا اکبری



مونا فرجاد و پدرش جلیل فرجاد

موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 29 شهريور 1390برچسب:فرزندان هنرمندان مشهور ایرانی که بازیگر شدند + عکس , ] [ 2:19 ] [ سجاد آرام ]
به گزارش البرز نیوز، تصاویری که مشاهده می فرمایید مربوط به ماریا گرنزو مجری سرشناش مجارستانی می باشد که از وی به عنوان یکی از قربانیان جراحی زیبایی یاد می شود.
 
 
 

موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 18 شهريور 1390برچسب:زنی که پس از عمل زیبایی هیولا شد + تصاویر, ] [ 14:53 ] [ سجاد آرام ]


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 17 شهريور 1390برچسب:نصب ایربگ ابتکاری! + عکس, ] [ 10:44 ] [ سجاد آرام ]

پدر در حال رد شدن از کنار اتاق خواب پسرش بود، با تعجب ديد که تخت خواب کاملاً مرتب و همه چيز جمع و جور شده. يک پاکت هم به روي بالش گذاشته شده و روش نوشته بود «پدر». پاکت رو باز کرد و با دستان لرزان نامه رو خوند :
پدر عزيزم،با اندوه و افسوس فراوان برايت مي‌نويسم. من مجبور بودم با دوست دختر جديدم فرار کنم، چون مي‌خواستم جلوي يک رويارويي با مادر و تو رو بگيرم. من احساسات واقعي رو با Stacy پيدا کردم، او واقعاً معرکه است، اما مي‌دونستم که تو اون رو نخواهي پذيرفت، به خاطر تيزبيني‌هاش، خالکوبي‌هاش، لباس‌هاي تنگ موتور سواريش و به خاطر اين که سنش از من خيلي بيشتره. اما فقط احساسات نيست، پدر. اون حامله است. Stacy به من گفت ما مي‌تونيم شاد و خوشبخت بشيم. اون يک تريلي توي جنگل داره و کُلي هيزم براي تمام زمستون. ما يک رؤياي مشترک داريم براي داشتن تعداد زيادي بچه. Stacy چشمان من رو به روي حقيقت باز کرد که ماريجوانا واقعاً به کسي صدمه نمي‌زنه. ما اون رو براي خودمون مي‌کاريم، و براي تجارت با کمک آدماي ديگه اي که توي مزرعه هستن، براي تمام کوکائين‌ها و اکستازي‌هايي که مي‌خوايم. در ضمن، دعا مي‌کنيم که علم بتونه درماني براي ايدز پيدا کنه، و Stacy بهتر بشه. اون لياقتش رو داره. نگران نباش پدر، من 15 سالمه، و مي دونم چطور از خودم مراقبت کنم. يک روز، مطمئنم که براي ديدارتون بر مي‌گرديم، اونوقت تو مي‌توني نوه‌هاي زيادت رو ببيني.با عشق،پسرت، John
--------------------------------------------------------------------------------
پاورقي : پدر، هيچ کدوم از جريانات بالا واقعي نيست، من بالا هستم تو خونه Tommy. فقط مي‌خواستم بهت يادآوري کنم که در دنيا چيزهاي بدتري هم هست نسبت به کارنامه مدرسه که روي ميزمه. دوسِت دارم! هروقت براي اومدن به خونه امن بود، بهم زنگ بزن.


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 17 شهريور 1390برچسب:نامه اي به پدر , ] [ 1:15 ] [ سجاد آرام ]
شاید به هیچ قیمتی حاضر نباشید لب به این غذاها بزنید.دیدن برخی از اینها دقیقا برای کور شدن یک هفته ای اشتهای شما کافیست. گفتنی است که اغلب این غذاها در کشور چین طرفدار دارند.
1- سالاد عنکبوت در چین
 
 
2-بالوت، خوراک جنین جوجه در فیلیپین
 
 
3-معجون مارو عقرب در ویتنام
 

4-خون مار کبری-نوشیدنی مورد علاقه در نیروی دریایی آمریکا
 
 
5-سوپ لانه پرندگان-تایلند
 
 
6-ترشی بچه موش در چین
 
 
7-چشم ماهی تن در اندونزی
 
 
8-سوپ سوسک، غذای تابستانی در چین
 
 
9-اسکامولس، طبخ غذا با دل و روده حیوانات در مغولستان
 
 
 
11-سوپ خفاش در چین (دقیقا شبیه کله پاچه طبخ می شود)
 
 
11-سوپ کرم ابریشم
 

موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:بفرمائید شام ! + تصاویر, ] [ 23:15 ] [ سجاد آرام ]


موضوعات مرتبط: خوردن موش توسط دختر ایرانی! +عکس ، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:خوردن موش توسط دختر ایرانی! +عکس , ] [ 23:3 ] [ سجاد آرام ]


عكس : شباهت دیدنی يك زن اردني به عادل فردوسي پور ! !

456456456.jpg
موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:عكس : شباهت دیدنی يك زن اردني به عادل فردوسي پور ! !, ] [ 19:44 ] [ سجاد آرام ]
محققان انگلیسی در یک تحقیق آماری کاملاً جدی اما عجیب نشان دادند که افراد متولد هر ماه در آینده چه مشاغلی را انتخاب خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان علم نجوم بارها تائید کرده اند که طالع بینی از روی حرکت ستارگان و کواکب و یا کف بینی ریشه علمی ندارد.

شاید به همین منظور پژوهشگران اداره ملی آمار انگلیس در یک تحقیق کاملاً جدی و با استفاده از اطلاعات تازه ترین سرشماری ماههای تولد افرادی را که در ۱۹ شغل مختلف مشغول به کار هستند تجزیه و تحلیل کرده و نوع ارتباط میان ماه تولد و شغل آینده را تعیین کردند.

برپایه این بررسیها برای مثال بیشتر دندانپزشکان متولد ماه دسامبر هستند درحالی که ماه فوریه برای پرورش هنرمندان ماه ایده آلی است.

پیک تعداد پزشکان عمومی و ماموران مالیات در ماه ژانویه افزایش می یابد. ماه مارس برای خلبانان و موسیقیدانان ماه مناسبی است.

ماه ژوئن مهد روسای شرکتها و برندگان نوبل است. به طوریکه از ۲۲ نفر از آخرین برندگان نوبل ۵ برنده متولد این ماه هستند.

اما ماههای تابستان برای فوتبالیست شدن خوب نیست، هرچند می توانید امیدوار باشید که فرزند تابستانی شما از این شانس برخوردار باشد که روزی رئیس جمهور شود. در واقع "بیل کلینتون" و "باراک اوباما" مهر تائیدی بر این ادعا هستند.

براساس گزارش دیلی میل، تعداد بناها و آریشگرها در ماه سپتامبر افزایش می یابد. درحالی که ماه نوامبر دوره تولید بیماران اسکیزوفرنی و قاتلان سریالی است.

متولدین آوریل بهتر است کاملاً نا امید شوند. این افراد ضریب هوشی پایینی دارند و ممکن است دیکتاتور شوند. به طوریکه صدام و هیتلر متولد این ماه هستند. البته نباید چندان نا امید شد. چون نوابغی چون چارلی چاپلین هم متولد این ماه هستند. شاید هم یکروز ملکه شدید و سالیان طولانی به ملکه بودن خود ادامه دادید (ملکه الیزابت دوم متولد آوریل است).
ارتباط میان مشاغل و ماههای تولد از دیدگاه اداره آمار انگلیس:

ژانویه: درصد بالای پزشکان عمومی و ماموران مالیات

فوریه: ماه مناسب برای هنرمندان و کنترل کننده های ترافیک

مارس: خلبانان و موسیقیدانان

آوریل: ضریب هوشی پایین تر از حد متوسط و تولید دیکتاتور: صدام، هیتلر- شاید هم نابغه شدید: چارلی چاپلین

می: چند فوتبالیست از جمله دیوید بکهام و تعداد بیشتری سیاستمدار (جان اف کندی و تونی بلر)

ژوئن: ماه ایده آل برای روسای شرکتها و برندگان نوبل

جولای: ماه مناسب برای بناها، رانندگان قطار، آرایشگرها و آدمهایی که از راههای عجیبی معروف می شوند: جولین آسانژ، جی. کی رولینگ، دانیل ردکلیف (بازیگر هری پاتر)

آگوست: بازهم تعداد زیادی بنا اما رئیس جمهور هم در این ماه زیاد متولد شده است: باراک اوباما و بیل کلینتون.

سپتامبر: فوتبالیستها و افراد معروف دانشگاهی

اکتبر: ماه مناسب برای کسانی که می خواهند عمر طولانی داشته باشند. به طورمتوسط متولدین این ماه ۲۱۵ روز بیشتر از متولدین ماه مارس زندگی می کنند.

نوامبر: این احتمال وجود دارد که به یک قاتل زنجیره ای و یا بیمار اسکیزوفرنی تبدیل شوید.

دسامبر: متوسط تعداد دندانپزشکان در این ماه زیاد است.


موضوعات مرتبط: افرادمتولدهرماه چه شغلی پیدا می کنند!، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:افرادمتولدهرماه چه شغلی پیدا می کنند!, ] [ 19:42 ] [ سجاد آرام ]
وقتی برای اولین بار با بزرگترین دانشمند فیزیک جهان آلبرت اینشتن روبه رو شدم ایشان را بی اندازه ساده , آرام و متواضع یافتم و البته فوق العاده مودب و صمیمی!

راز پیشرفت غربی ها

پروفسور حسابی چند نظریه مهم در علم فیزیک داشتند که مهم ترین و آخرین آن ها نظریه بی نهایت بودن ذرات بود , در این ارتباط با چندین دانشمند اروپایی مکاتبه و ملاقات می کنند و همه آنها توصیه می کنند که بهتر است که بطور مستقیم با دفتر پروفسوراینشتن تماس بگیرد بنابراین ایشان نامه ای همراه با محاسبات مربوطه را برای دفتر ایشان در دانشگاه پرینستون می فرستند بعد از مدتی ایشان به این دانشگاه دعوت میشوند و وقت ملاقاتی با دستیار اینشتن برایشان مشخص میشود پس از ملاقات با پروفسور شتراووس به ایشان گفته می شود که برای شما وقت ملاقاتی با پروفسور اینشتن تعیین می شود که نظریه خود را بصورت حضوری با ایشان مطرح کنید.

پروفسور حسابی این ملاقات را چنین توصیف می کنند: وقتی برای اولین بار با بزرگترین دانشمند فیزیک جهان آلبرت اینشتن روبه رو شدم ایشان را بی اندازه ساده , آرام و متواضع یافتم و البته فوق العاده مودب و صمیمی! زودتر از من در اتاق انتظار دفتر خودش , به انتظار من نشسته بود و وقتی من وارد شدم با استقبالی گرم مرا به دفتر کارش برد و بدون اینکه پشت میزش بنشیند کنار من روی مبل نشست , نظریه خود را در ارتباط با بی نهایت بودن ذرات برای ایشان توضیح دادم ، بعد از اینکه نگاهی به برگه های محاسباتی من انداختند ، گفتند که ما یکماه دیگر با هم ملاقات خواهیم کرد یکماه بعد وقتی دوباره به ملاقات اینشتن رفتم به من گفت : من به عنوان کسی که در فیزیک تجربه ای دارم می توانم به جرات بگویم نظریه شما در آینده ای نه چندان دور علم فیزیک را متحول خواهد کرد باورم نمی شد که چه شنیده ام , دیگر از خوشحالی نمی توانستم نفس بکشم ,

در ادامه اما توضیح دادند که البته نظریه شما هنوز متقارن نیست باید بیشتر روی آن کار کنید برای همین بهتر است به تحقیقات خود ادامه دهید من به دستیارم خواهم گفت همه امکانات لازم را در اختیار شما بگذارند, به این ترتیب با پی گیری دستیار و ارسال نامه ای با امضا اینشتن، بهترین آزمایشگاه نور آمریکا در دانشگاه شیکاگو، باامکانات لازم در اختیار من قرار دادند و در خوابگاه دانشگاه نیز یک اتاق بسیار مجهز مانند اتاق یک هتل در اختیار من گذاشتند ,

اولین روزی که کارم را در آزمایشگاه شروع کردم و مشغول جابجایی وسایل شخصی بر روی میزم و کشوهای آن بودم , متوجه شدم یک دسته چک سفید که تمام برگه های آن امضا شده بود در داخل یکی از کشوها جا مانده است , بسرعت آن را نزد رئیس آزمایشگاه بردم و مسئله را توضیح دادم , رئیس آزمایشگاه گفت این دسته چک جا نمانده متعلق به شما است که تمام نیازمندیهای تحقیقاتی خود را بدون تشریفات اداری تهیه کنید این امکان برای تمام پژوهشگران این آزمایشگاه فراهم شده است , گفتم اما با این روش امکان سواستفاده هم وجود دارد؟ او در پاسخ گفت درصد پیشرفت ما از این اعتماد در مقابل خطا های احتمالی همکاران خیلی ناچیز است

بعد از مدتها تحقیق بالاخره نظریه ام آماده شد و درخواست جلسه دفاعیه را به دانشگاه پرینستون فرستادم و بالاخره روز دفاع مشخص شد , با تشویق حاضرین در جلسه , وارد سالن شدم و با کمال شگفتی دیدم اینشتن در مقابل من ایستاد و ابراز احترام کرد و به دنبال او سایر اساتید و دانشمندان هم برخواستند , من که کاملا مضطرب شده و دست وپای خود را گم کرده بودم با اشاره اینشتن و نشتستن در کنار ایشان کمی آرام تر شده، سپس به پای تخته رفتم شروع کردم به توضیح معادلات و محاسباتم و سعی کردم که با عجله نظراتم را بگویم که پروفسور اینشتن من را صدا کرده و گفتند که چرا اینهمه با عجله ؟ گفتم نمی خواهم وقت شما و اساتید را بگیرم ولی ایشان با محبت گفتند خیرالان شما پروفسور حسابی هستید و من و دیگران الان دانشجویان شما هستیم و وقت ما کاملا در اختیار شماست آن جلسه دفاعیه برای من یکی از شیرین ترین و آموزنده ترین لحظات زندگیم بود


من در نزد بزرگترین دانشمند فیزیک جهان یعنی آلبرت اینشتن از نظریه خودم دفاع می کردم و و مردی با این برجستگی من را استاد خود خطاب کرد و من بزرگترین درس زندگیم را نیز آنجا آموختم که هر چه انسانی وجود ارزشمندتری دارد همان اندازه متواضع، مودب و فروتن نیز هست . بعد از کسب درجه دکترا اینشتن به من اجازه داد که در کنار او در دانشگاه پرینستون به تدریس و تحقیقاتم ادامه دهم.


زندگینامه دکتر حسابی

سید محمود حسابی در سال ۱۲۸۱ (ه.ش), از پدر و مادری تفرشی در تهران زاده شدند. پس از سپری نمودن چهار سال از دوران كودكی در تهران, به همراه خانواده (پدر, مادر, برادر) عازم شامات گردیدند. در هفت سالگی تحصیلات ابتدایی خود را در بیروت, با تنگدستی و مرارت های دور از وطن در مدرسه كشیش های فرانسوی آغاز كردند و همزمان, توسط مادر فداكار, متدین و فاضله خود (خانم گوهرشاد حسابی) , تحت آموزش تعلیمات مذهبی و ادبیات فارسی قرار گرفتند. استاد, قرآن كریم را حفظ و به آن اعتقادی ژرف داشتند. دیوان حافظ را نیز از برداشته و به بوستان و گلستان سعدی, شاهنامه فردوسی, مثنوی مولوی, منشات قائم مقام اشراف كامل داشتند.


شروع تحصیلات متوسطه ایشان مصادف با آغاز جنگ جهانی اول, و تعطیلی مدارس فرانسوی زبان بیروت بود. از این رو, پس از دو سال تحصیل در منزل برای ادامه به كالج آمریكایی بیروت رفتند و در سن هفده سالگی لیسانس ادبیات, در سن نوزده سالگی, لیسانس بیولوژی و پس از آن مدرك مهندسی راه و ساختمان را اخذ نمودند. در آن زمان با نقشه كشی و راهسازی, به امرار معاش خانواده كمك می كردند. استاد همچنین در رشته های پزشكی, ریاضیات و ستاره شناسی به تحصیلات آكادمیك پرداختند.شركت راهسازی فرانسوی كه استاد در آن مشغول به كار بودند, به پاس قدردانی از زحماتشان, ایشان را برای ادامه تحصیل به كشور فرانسه اعزام كرد و بدین ترتیب در سال۱۹۲۴ (م) به مدرسه عالی برق پاریس وارد و در سال ۱۹۲۵ (م) فارغ التحصیل شدند.

همزمان با تحصیل در رشته معدن, در راه آهن برقی فرانسه مشغول به كار گردیدند و پس از پایان تحصیل در این رشته كار خود را در معادن آهن شمال فرانسه و معادن زغال سنگ ایالت "سار" آغاز كردند. سپس به دلیل وجود روحیه علمی, به تحصیل و تحقیق, در دانشگاه سوربن, در رشته فیزیك پرداختند و در سال ۱۹۲۷ (م) در سن بیست و پنج سالگی دانشنامه دكترای فیزیك خود را , با ارائه رساله ای تحت عنوان "حساسیت سلول های فتوالكتریك", با درجه عالی دریافت كردند.استاد با شعر و موسیقی سنتی ایران و موسیقی كلاسیك غرب به خوبی آشنایی داشتند وایشان در چند رشته ورزشی موفقیت هایی كسب نمودند كه از آن میان می توان به دیپلم نجات غریق در رشته شنا اشاره نمود.

پروفسور حسابی به دلیل عشق به میهن و با وجود امكان ادامه تحقیقات در خارج از كشور به ایران بازگشت و با ایمان و تعهد, به خدمتی خستگی ناپذیر پرداخت تا جوانان ایرانی را با علوم نوین آشنا سازد. پایه گذاری علوم نوین و تاسیس دارالمعلمین و دانشسرای عالی, دانشكده های فنی و علوم دانشگاه تهران, نگارش ده ها كتاب و جزوه و راه اندازی و پایه گذاری فیزیك و مهندسی نوین, ایشان را به نام پدر علم فیزیك و مهندسی نوین ایران در كشور معروف كرد. حدود هفتاد سال خدمت علمی ایشان در گسترش علوم روز و واژه گزینی علمی در برابر هجوم لغات خارجی و نیز پایه گذاری مراكز آموزشی, پژوهشی, تخصصی, علمی و ..., از جمله اقدامات ارزشمند استاد به شمار می رود كه برای نمونه به مواردی اشاره می كنیم:

_ اولین نقشه برداری فنی و تخصصی كشور (راه بندرلنگه به بوشهر)

_ اولین راهسازی مدرن و علمی ایران (راه تهران به شمشك)

_ پایه گذاری اولین مدارس عشایری كشور

_ پایه گذاری دارالمعلمین عالی

_ پایه گذاری دانشسرای عالی

_ ساخت اولین رادیو در كشور

_ راه اندازی اولین آنتن فرستنده در كشور

_ راه اندازی اولین مركز زلزله شناسی كشور

_ راه اندازی اولین رآكتور اتمی سازمان انرژی اتمی كشور

_ راه اندازی اولین دستگاه رادیولوژی در ایران

_ تعیین ساعت ایران

_ پایه گذاری اولین بیمارستان خصوصی در ایران, به نام بیمارستان "گوهرشاد"

_ شركت در پایه گذاری فرهنگستان ایران و ایجاد انجمن زبان فارسی

_تدوین اساسنامه طرح تاسیس دانشگاه تهران

_ پایه گذاری دانشكده فنی دانشگاه تهران

_ پایه گذاری دانشكده علوم دانشگاه تهران

_ پایه گذاری شورای عالی معارف

_ پایه گذاری مركز عدسی سازی اپتیك كاربردی در دانشكده علوم دانشگاه تهران

_ پایه گذاری بخش آكوستیك در دانشگاه و اندازه گیری فواصل گام های موسیقی ایرانی به روش علمی

_ پایه گذاری و برنامه ریزی آموزش نوین ابتدایی و دبیرستانی

_ پایه گذاری موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران

_ پایه گذاری مركز تحقیقات اتمی دانشگاه تهران

_ پایه گذاری اولین رصدخانه نوین در ایران

_ پایه گذاری مركز مدرن تعقیب ماهواره ها در شیراز

_ پایه گذاری مركز مخابرات اسدآباد همدان

_ پایه گذاری انجمن موسیقی ایران و مركز پژوهش های موسیقی

_ پایه گذاری كمیته پژوهشی فضای ایران

_ ایجاد اولین ایستگاه هواشناسی كشور (در ساختمان دانشسرای عالی در نگارستان دانشگاه تهران)

_ تدوین اساسنامه و تاسیس موسسه ملی ستاندارد

_ تدوین آیین نامه كارخانجات نساجی كشور و رساله چگونگی حمایت دولت در رشد این صنعت

_ پایه گذاری واحد تحقیقاتی صنعتی سغدایی (پژوهش و صنعت در الكترونیك, فیزیك, فیزیك اپتیك, هوش مصنوعی)

_ راه اندازی اولین آسیاب آبی تولید برق (ژنراتور) در كشور

_ ایجاد اولین كارگاه های تجربی در علوم كاربردی در ایران

_ ایجاد اولین آزمایشگاه علوم پایه در كشور


موضوعات مرتبط: دكتر حسابی دركنار انیشتین + عكس، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 13 شهريور 1390برچسب:دكتر حسابی دركنار انیشتین + عكس, ] [ 1:7 ] [ سجاد آرام ]

بولتن نیوز: این تست هوش خیلی خیلی جالب است. به شرطی که تقلب نکنید. اینجا چهار سوال معمولی و یک سوال جایزه‌دار وجود دارد. شما باید فوراً به آنها پاسخ دهید. نباید وقت زیادی تلف کنید، به همه سوالات فوراً پاسخ دهید. در پایان ببینید که به چند سوال درست جواب دادید. خواهشا صادقانه برخورد کنید!

 

سوال اول
شما در یک مسابقه سرعت شرکت کرده‌اید.
از نفر دوم سبقت می‌گیرید؟
اکنون در چه جایگاهی قرار دارید؟

 

جواب

 


اگر پاسخ شما جایگاه اول بوده، به ‌طور حتم شما دارید اشتباه می‌کنید! اگر شما از نفر دوم سبقت بگیرید، جایگاه او را به دست خواهید آورد پس دوم می‌شوید!

سوال دوم

.

.

.

.

..

.

.


اگر از نفر آخر سبقت بگیرید، جایگاه شما چندم می شود ؟

 

 

جواب

.
..
.
.
..
.
.
..
.
..
.
.
..
.
.
.


اگر پاسخ شما جایگاه یکی مانده به آخر بوده، دوباره دارید اشتباه می‌کنید!

به من بگو ببینم : تو چطور میتونی از نفر آخر سبقت بگیری؟؟؟

 



سوال سوم
یک سوال خیلی ساده ریاضی!
توجه : این مسئله فقط باید در کله شما حل شود! از کاغذ و قلم و ماشین‌حساب استفاده نکنید.

۱۰۰۰ تا بگیر و ۴۰ تا بهش اضافه کن.
حالا ۱۰۰۰ تای دیگه بهش اضافه کن.
حالا ۳۰ تا اضافه کن.
۱۰۰۰ تای دیگه اضافه کن.
حالا ۲۰ تا اضافه کن.
حالا ۱۰۰۰ تای دیگه هم اضافه کن.
حالا ۱۰ تا بهش اضافه کن. مجموعش چقدر شد؟

 

 

جواب

 

.

.

..

.

.

.

.

.

.

.

.
مجموعش شد ۵۰۰۰ تا؟
جواب درست در حقیقت ۴۱۰۰ می‌باشد!

قبول نداری؟ با ماشین حساب دوباره حساب کن!
امروز قطعاً روز تو نیست.
سعی کن سوال آخر را درست جواب بدی.

 

 

سوال چهارم
پدر مریم پنج تا دختر داره :
نانا،
نِ‌نِ،
نی‌نی،
نُ‌نُ،


اسم دختر پنجم چیه؟

 

جواب

 

 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 


نونو؟
نه! البته نه.
اسمش مریمه!
سوال رو دوباره بخون.

خُب، حالا…

سوال جایزه‌دار
یه آقای کر و لالی میخواد مسواک بخره. با در آوردن ادای مسواک زدن، می‌تونه خواسته‌اش را به دکاندار حالی کنه و موفق به خرید مسواک بشه.

سوال :
حالا اگه یه مرد کوری بخواد عینک آفتابی بخره، چطوری باید منظورش رو به فروشنده حالی کنه؟

 

 

 

جواب

 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
اون فقط باید دهنشو باز کنه و اینو از فروشنده بخواد. به همین سادگی !


موضوعات مرتبط: طنز و سرگرمی :آی کیوی خود را با ما امتحان کنید، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 9 شهريور 1390برچسب:طنز و سرگرمی :آی کیوی خود را با ما امتحان کنید, ] [ 23:56 ] [ سجاد آرام ]
[ سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:عکسی دردناک از برخورد پرنده با هواپیما , ] [ 11:35 ] [ سجاد آرام ]

آخرین نیوز: کلیه ها، قرنیه ها و کبد اعضای بدن مرحوم محمدرضا فدوی 44 ساله به بیماران نیازمند اهدا شد.کلیه های این فرد به دو جوان 23 و 33 ساله در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد پیوند زده شد، همچنین کبد مرحوم فدوی جهت پیوند به بیمارستان نمازی شیراز و قرنیه‌هایش به بیمارستان خاتم الانبیاء مشهد منتقل شد.


 


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:تصاویر/ پیوند اعضای بدن انسان در ایران (+ 18), ] [ 1:49 ] [ سجاد آرام ]

SiteRooz.com


SiteRooz.com


SiteRooz.com


SiteRooz.com


SiteRooz.com


SiteRooz.com


SiteRooz.com


SiteRooz.com


SiteRooz.com


SiteRooz.com


SiteRooz.com


SiteRooz.com


SiteRooz.com


SiteRooz.com


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:عکس های دیدنی و متفاوت از احسان علیخانی, ] [ 22:34 ] [ سجاد آرام ]

آخرین نیوز: ویرانه ها سر از آب برآوردند و یاد روزهای پر رونق اواسط سده گذشته را زنده کردند؛ اما این بار نه شهری گمشده از خلال قرن ها، بلکه روستایی که 25 سال پیش ناپدید شده بود، سر از آب برآورد. این ویرانه ها نه برای باستان شناسان که برای بازماندگان ساکنان قدیمی اش جذابیت دارد تا دوباره با قدم زدن در خیابان های آن، خاطرات برایشان زنده شود؛ هنگامی که دهکده زیبا و توریستی "ویلا"، مرکز رفت و آمد توریست های بسیاری بود و ساحل زیبای آن جای مناسبی بود برای گذراندن تعطیلات.

در سال 1920 روستای کوچک و توریستی در 600 کیلومتری جنوب غربی بوئنس آیرس، آرژانتین در نزدیکی ساحل Lago Epecuen و در کنار دریاچه نمک ساخته شد که ویلا نام گرفت. روستای زیبا و کوچک که مناظر چشم نوازش، برای جذب توریست ها بهانه خوبی بود. این روستا به سرعت تبدیل به مرکز گردشگری شد و رونق بسیاری پیدا کرد. جاده، راه آهن و رفت و آمد توریست ها بر رونق آن افزود که اوج آن در سال 1970 بود؛ یعنی هنگامی که جمعیت این روستای زیبا، به 5000 نفر رسید.

اما همه چیز به خوبی و آرامی نبود. در همان زمان، تغییرات آب و هوایی گسترده ای رخ داد؛ بارش های فراوان و غیر معمول آن سال ها، موجب بالا آمدن آب شد و به تهدیدی برای روستا تبدیل گشت. این رخدادها با شکستن سد خاکی تکمیل شد و روستای زیبای ویلا با همه مناظر زیبا و خاطرات تلخ و شادش به زیر آب رفت و سیل کم کم همه روستا را فرا گرفت و ارتفاع آب در سال 1993 به چیزی نزدیک به 10 متر رسید.

اواخر سال 2009 بود که کم کم آب که روستا را در بر گرفته بود و آن را به پهنه دریا تبدیل کرده بود، شروع به فرو نشستن کرد؛ تغییرات آب و هوایی روندی عکس آنچه در سال های پیش داشت، در پی گرفت و ویرانه های روستای ویلا سر از آب برآورد. در زیر، گزارش تصویری خبرنگار خبرگزاری فرانسه را می بینید که حاصل بازدید او از این روستاست:




تصویر هوایی از روستای ویلا که حدود 25 سال پیش در آب فرو رفت



تصویر هوایی از میدان اصلی شهر و خیابان های منتهی به آن



تصویری هوایی از محدوده روستای قدیم ویلا که هنوز بخش های بسیاری از آن زیر آب است



خانه های ویران و خودرو پوسیده که هنوز آب آنها را فرا گرفته



راه پله ای به هیچ جا که زمانی راهی به جایی داشت



کشتارگاه سابق ویلا در میان درختان خشکیده



چارچوب تختخوابی زنگ زده از میان آوار یک ساختمان



نورما برگ، یکی از ساکنان ویلا در کنار خرابه های خانه اش و تجدید خاطرات زندگی با خانواده اش



پابلو نواک، 81 ساله تنها یکی از 1500 نفر ساکنان اصلی که در مه 2011 به این منطقه برگشته است



جزئیات یک وسیله نقلیه فسیل شده که پس از گذشت بیش از 25 سال در آب نمک غوطه ور است



جاده ای منتهی به قبرستان در نزدیکی ویلا هنگام غروب آفتاب در سال 2011




مقایسه عکس روستای ویلا که در سال 1970 گرفته شده با وضعیت فعلی از همان محل، پس از گذشت 25 سال در زیر آب


موضوعات مرتبط: پیدا شدن یک روستا پس از 25 سال از زیر آب ! + عکس، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:پیدا شدن یک روستا پس از 25 سال از زیر آب ! + عکس, ] [ 18:17 ] [ سجاد آرام ]


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:عکس: تصادف خودروی ملی و دوچرخه! , ] [ 14:53 ] [ سجاد آرام ]
پشه در هنگام گزیدن بدن دیگر موجودات زنده، تمام حجم شکم خود را از خون پر می کند.این در حالی است که شکم این حشره سه چهارم کل بدنش را در بر می گیرد.
 
 
 
 

موضوعات مرتبط: عکس/نمایی متفاوت از خون خوردن پشه ، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:عکس/نمایی متفاوت از خون خوردن پشه , ] [ 11:48 ] [ سجاد آرام ]
به تازگی مجموعه ای تصویری در برخی از داروخانه های کشور با عنوان " آشنای محبوب " به فروش می رسد که در آن به آموزش مسائل زناشوئی و مشکلات پیرامون آن می پردازد. در بروشوری که از سوی این موسسه منتشر شده، ذکر شده است که این مجموعه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کرده و برهمین اساس به صورت آزاد در فروشگاه های کشور به فروش می رسد و تهیه ی آن هم محدودیتی ندارد !
به گزارش پژواک : به تازگی از سوی موسسه فرهنگی هنری آسیا مجموعه ای تصویری با عنوان "  آشنای محبوب " روانه بازار شده است که فروش آن از طریق داروخانه های سراسر کشور صورت می پذیرد.

نکته قابل تامل در این مجموعه ها مضمون این فیلم یا به اصطلاح کلیپ آموزشی می باشد که مربوط به مسائل زناشوئی و مشکلات آن می باشد و نکته بارز آن برچسب 18- بر روی این مجموعه هاست!

چگونه است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همین راحتی مجوز چنین مجموعه هایی را صادر می کند و حداقل جهت فروش این مجموعه ها محدودیت های سنی را درست قائل نمی شوند به طوری که این مجموعه ها را براحتی حتی یک کودک نیز می تواند خریداری کند ..!

 آیا براستی جهت آموزش مسائل جنسی راه های بهتری وجود ندارد؟ و حال آن که این طرز آموزش از سوی وزارت ارشاد مجوز دریافت می کند آیا حتی المقدور برای فروش اینگونه مجموعه ها راه و روش درست تری وجود ندارد تا اینگونه مجموعه ها که مسلما برای سنین نوجوان و جوان مضر می باشند به همین راحتی در اختیار این قشر آشیب پذیر قرار نگیرد؟  آن هم به صورت کاملا قانونی!

در انتها تصویر بروشور تبلیغاتی این مجموعه را مشاهده می کنید که صراحتا و بی هیچ ابائی از مسائل جنسی در آن به میان آمده است :
 
 

موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:فروش فیلم 18- سال در داروخانه + عکس, ] [ 1:48 ] [ سجاد آرام ]

چند سال پیش ، در یک روز گرم تابستان ، پسر کوچکی با عجله لباسهایش را در آورد و خنده کنان داخل دریاچه شیرجه رفت
مادرش از پنجره نگاهش می کرد و از شادی کودکش لذت میبرد. مادر ناگهان تمساحی را دید که به سوی پسرش شنا می کرد
مادر وحشتزده به سمت دریاچه دوید و با فریادش پسرش را صدا زد . پسرش سرش را برگرداند ولی دیگر دیر شده بود

تمساح با یک چرخش پاهای کودک را گرفت تا زیر آب بکشد، مادر از راه رسید و از روی اسکله بازوی پسرش را گرفت. تمساح پسر را با قدرت می کشید ولی عشق
مادر آنقدر زیاد بود که نمی گذاشت پسر در کام تمساح رها شود.کشاورزی که در حال عبور از آن حوالی بود ، صدای فریاد مادر را شنید، به طرف آنها دوید و با چنگک محکم بر سر تمساح زد و او را فراری داد

پسر را سریع به بیمارستان رساندند. دو ماه گذشت تا پسر بهبودی پیدا کند. پاهایش با آرواره های تمساح سوراخ سوراخ شده بود و روی بازوهایش جای زخم ناخنهای مادرش مانده بود خبرنگاری که با کودک مصاحبه می کرد از او خواست تا جای زخمهایش را به او نشان دهد. پسر شلوارش را کنار زد و با ناراحتی زخمها را نشان داد ، سپس با غرور بازوهایش را نشان داد و گفت
"
این زخمها را دوست دارم ، اینها خراشهای عشق مادرم هستند"



.گاهی مثل یک کودکِ قدرشناس خراشهای عشق خداوند را به خودت نشان بده، خواهی دید چقدر دوست داشتنی هستند


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:خراشهاي عشق خداوند, ] [ 1:16 ] [ سجاد آرام ]
دختر بودن یعنی

www.taknaz.ir - دختر بودن یعنی + طنز

دختر بودن یعنی تمام عمر پای آینه بودن!

دختر بودن یعنی پنکک زدن به جای صورت شستن!

دختر بودن یعنی كله قند و لی لی لی لی ...

دختر بودن یعنی پس این چایی چی شد؟؟!

دختر بودن یعنی الگوی خیاطی وسط مجله های درپیت

دختر بودن یعنی همونی باشی كه مادر و خاله و عمه ت هستن

دختر بودن یعنی انتظار خواستگار مایه دار!

دختر بودن یعنی چرا خونه اونقد کثیفه ؟؟!

دختر بودن یعنی دختر و چه به رانندگی؟ تو باید ماشین ظرفشویی برونی !

دختر بودن یعنی باید فیلم مورد علاقه تو ول كنی پاشی چایی بریزی!

دختر بودن یعنی نخواستن و خواسته شدن!

دختر بودن یعنی حق هر چیزی رو فقط وقتی داری كه تو عقدنامه نوشته باشه!

دختر بودن یعنی شنیدی شوهر سیمین واسه ش یه سرویس طلا خریده 12 میلیون؟

دختر بودن یعنی ببخشید میشه جزوه تونو ببینم؟!

دختر بودن یعنی به به خانوم خوشگل....هزار ماشالااااااا...

دختر بودن یعنی برو تو ، دم در وای نستا!

دختر بودن یعنی لباست 4 متر و نیم پارچه ببره!

دختر بودن یعنی خوب به سلامتی لیسانس هم كه گرفتی دیگه باید شوهرت بدیم!

دختر بودن یعنی كجا داری میری؟!

دختر بودن یعنی تو نمیخواد بری اونجا ، من خودم میرم!

دختر بودن یعنی كی بود بهت زنگ زد؟! با كی حرف میزدی؟! گوشیت و بده ببینم !

دختر بودن یعنی خیلی خودسر شدی!

دختر بودن یعنی اول ناموس پدر و برادر بعد هم ناموس شوهر !

دختر بودن یعنی
با لباس سفید اومدن با کفن رفتن !

دختر بودن یعنی چون پیر شدم میخواد طلاقم بده رفته صیغه کرده !

دختر بودن یعنی فقط میتونی معشوق باشی..عاشق شدن هرگز !

دختر بودن یعنی اجازه گرفتن واسه هرچی ، حتی نفس كشیدن !!

دختر بودن یعنی وا یعنی چی کتکت میزنه مگه کم تو خونه از بابات خوردی..برو سر خونه زندگیت..مردم حرف در نیارن !!! ...
 

موضوعات مرتبط: دختر بودن یعنی + طنز، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 4 شهريور 1390برچسب:دختر بودن یعنی + طنز, ] [ 22:27 ] [ سجاد آرام ]
[ پنج شنبه 3 شهريور 1390برچسب:رقیب جدی برای اکبر جوجه معروف شمال (عکس) , ] [ 16:22 ] [ سجاد آرام ]
عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی
عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی  - www.taknaz.ir

 


موضوعات مرتبط: عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی ، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 2 شهريور 1390برچسب:عکسهایی خنده دار و دیدنی از سوتی های خارجی , ] [ 18:39 ] [ سجاد آرام ]

21 رمضان، شهادت علی بن ابیطالب

 

چشمان مولا بسته شد آهسته آهسته

دگر علی از دست این مردم شده خسته

 

وصیت‎نامه حضرت علی(علیه‎السلام): از وصایاى حضرت علی(علیه‎السلام) در واپسین دم حیات مى‎توان به وصیت گهربار ذیل اشاره نمود.

 

بسم الله الرحمن الرحیم


این آن چیزى است كه على پسر ابوطالب وصیت مى‎كند: به وحدانیت و یگانگى خدا گواهى مى‎دهد و اقرار مى‎كند كه محمد بنده و پیغمبر اوست، خدا او را فرستاده تا دین خود را بر دیگر ادیان پیروز گرداند. همانا نماز، عبادت، حیات و زندگانى من از آن خداست. شریكى براى او نیست، من به این امر شده‎ام و از تسلیم شدگان اویم .

 

فرزندم حسن! تو و همه فرزندان و اهل بیتم و هر كس را كه این نوشته من به او رسد را به امور ذیل توصیه و سفارش مى‎كنم :

 

1- تقوای الهى را هرگز از یاد نبرید، كوشش كنید تا دم مرگ بر دین خدا باقى بمانید.

 

2- همه با هم به ریسمان خدا چنگ بزنید، و بر مبناى ایمان و خداشناسى متفق و متحد باشید و از تفرقه بپرهیزید، پیغمبر فرمود: اصلاح میان مردم از نماز و روزه دائم افضل است و چیزى كه دین را محو مى‎كند، فساد و اختلاف است .

 

3- ارحام و خویشاوندان را از یاد نبرید، صله رحم كنید كه صله رحم حساب انسان را نزد خدا آسان مى‎كند.

 

4 -خدا را! خدا را! درباره یتیمان، مبادا گرسنه و بى سرپرست بمانند.

 

5- خدا را! خدا را! درباره همسایگان، پیغمبر آن قدر سفارش همسایگان را فرمود كه ما گمان كردیم مى‎خواهند آنها را در ارث شریك كند.

 

6- خدا را! خدا را! درباره قرآن؛ مبادا دیگران در عمل كردن، بر شما پیشى گیرند.

 

7- خدا را! خدا را! درباره نماز؛ نماز پایه دین شماست .

 

8- خدا را! خدا را! درباره كعبه، خانه خدا، مبادا حج تعطیل شود كه اگر حج متروك بماند، مهلت داده نخواهد شد و دیگران شما را طعمه خود خواهند كرد.

 

9- خدا را! خدا را! درباره جهاد در راه خدا، از مال و جان خود در این راه مضایقه نكنید.

 

10- خدا را! خدا را! درباره زكات؛ زكات آتش خشم الهى را خاموش مى‎كند.

 

11- خدا را! خدا را! درباره ذریه پیغمبرتان، مبادا مورد ستم قرار گیرند.

 

12- خدا را! خدا را! درباره صحابه و یاران پیغمبر، رسول خدا (صلى الله علیه و آله) درباره آنها سفارش كرده است .

 

13- خدا را! خدا را! درباره فقرا و تهیدستان، آنها را در زندگى شریك خود سازید.

 

14- خدا را! خدا را! درباه بردگان، كه آخرین سفارش پیغمبر درباره اینها بود.

 

15- در انجام كارى كه رضاى خدا در آن است بكوشید و به سخن مردم (در صورتی كه مخالف آن هستند) ترتیب اثر ندهید.

 

16- با مردم به خوشى و نیكى رفتار كنید چنانكه قرآن دستور داده است .

 

17- امر به معروف و نهى از منكر را ترك نكنید؛ نتیجه ترك آن این است كه بدان و ناپاكان بر شما مسلط خواهند شد و به شما ستم خواهند كرد، آنگاه هر چه نیكان شما دعا كنند، دعاى آنها برآورده نخواهد شد.

 

18- بر شما باد كه بر روابط دوستانه ما بین خویش بیفزایید، به یكدیگر نیكى كنید، از كناره‎گیرى و قطع ارتباط و تفرقه و تشتت بپرهیزید.

 

19- كارهاى خیر را به مدد یكدیگر و به اتفاق هم انجام دهید، از همكارى در مورد گناهان و چیزهایى كه موجب كدورت و دشمنى مى‎شود، بپرهیزید.

 

در انجام كارى كه رضاى خدا در آن است بكوشید و به سخن مردم (در صورتی كه مخالف آن هستند) ترتیب اثر ندهید.20- از خدا بترسید كه جزا و كیفر خدا شدید است .

 

خداوند همه شما را در كنف حمایت خود محفوظ بدارد و به امت پیغمبر توفیق دهد كه احترام شما (اهل بیت) و احترام پیغمبر خود را پاس بدارند. همه شما را به خدا مى‎سپارم . سلام و دورد حق بر همه شما ... .(1)

 

از علامه امینی پرسیدم: آخرین ذكرى كه على(علیه‎السلام) بر زبان مبارك جارى فرمود چه بود؟

 

مى‎فرماید: بعضى مى‎گویند پس از وصیتى كه ذكر آن رفت امام علی(علیه‎السلام) لحظه‎اى بیهوش شد و چون به هوش آمد دیگر سخنى جز لا اله الا الله از حضرت شنیده نشد تا جان به جان آفرین تسلیم فرمود.

 


چنانكه بعضى دیگر گفته‎اند2) آخرین فرمایش ایشان این آیه شریفه بود: و من یعمل مثقال ذره خیراً یره و من یعمل مثقال ذره شرا یره.(3)


البته گروهى دیگر ذكر كرده‎اند(4) كه حضرت ابتدا به فرشتگان خدا سلام داد سپس این آیات را زمزمه فرمود كه المثل هذا للیعمل العاملون،(5) یعنى براى چنین لحظاتى باید عمل كرده و بكوشند و ان الله مع الذین اتقوا و الذین هم محسنون (6) یعنى خدا با مردمى است كه عمر خود را به تقوا و پرهیزكارى گذراندند و مردمى كه همواره كار نیك مى‎كنند. آنگاه در واپسین دم حیات فرمود: اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له و اشهد ان محمد عبده و رسوله .

 


موضوعات مرتبط: وصیت‎ نامه حضرت علی (علیه‎السلام)، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 1 شهريور 1390برچسب:وصیت‎ نامه حضرت علی (علیه‎السلام), ] [ 21:38 ] [ سجاد آرام ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ
موضوعات وب
آرشيو مطالب
شهريور 1394
تير 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 دی 1390 آذر 1390 آبان 1390 مهر 1390 شهريور 1390 تير 1390 خرداد 1390 ارديبهشت 1390 فروردين 1390
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 2300
بازدید کل : 1072093
تعداد مطالب : 1229
تعداد نظرات : 668
تعداد آنلاین : 1


Alternative content